Syyskuun kuukausikokous tiistai 26.09.23

• ti 26.9.2023 klo 1720
  • Kohtaamisia.tila - Finlayson (Satakunnankatu 18A) / Media54, katutaso

ILMOITTAUTUMINEN KOKOUKSEEN ON PÄÄTTYNYT!

Tampereen kaupunki kutsuu Seuran jäsenet Finlaysonille - kuulemaan ja keskustelemaan kaupungin elinvoimasta ja sen uusista palveluista yrityksille ja niiden kautta kaupunkilaisille – saammeko verorahoille vastinetta; tule kertomaan mitä mieltä sinä olet?

Tarkempi ohjelma ja aikataulu julkistetaan elokuun puolen välin aikoihin.

Illan päätteeksi vapaata tutustumista käynnissä oleviin Tampereen kaupungin kehitystoimiin sekä samalla verkostoitumista Finger Foodin merkeissä

Ilmoittautuminen 15.9.2023 mennessä: linkki lomakkeelle (lomake jäsensivulla - vaatii tunnistautumisen)

Tervetuloa kuulemaan ja yhdessä pohtimaan kaupunkimme elinvoimaa nyt ja tulevaisuudessa!

max. osallistujamäärä 60

17:00 Ovet aukeavat Kohtaamisia. tilassa

• Vapaata verkostoitumista kahvittelun merkeissä, tule siis ajoissa

17:30  Tilaisuuden avaus ja TTS kokous

• Tampereen kaupungin elinvoimaekosysteemi & ’älykaupunki kaupunkilaisille” - Irene Impiö, kasvupalvelujohtaja
  • Saammeko verorahoille vastinetta? Kaupungin kehityshankkeisiin tutustumista ja niistä keskustelua ja palautteen antoa
  • Esittelyssä 6 ajankohtaista hanketta
    • Tekoälyn hyödyntäminen osaamisvarannon selvittämisessä
    • Tampereen Pulssi - keskustan asiakasvirta- ja liikennedatan hyödyntäminen
    • Data as a service yrityspalveluna
    • Tampere.finland -sovellus asukkaisen arjen helpottaja?
    • Yrittäjyyden eri vaiheiden palvelut
    • Teollisuuden työvoiman houkuttelu virtuaalitodellisuutta hyödyntäen

19:30 Verkostoitumista Finger foodin ja viinin kera

20:30 Tilaisuus päättyy

Lyhyt esittely muutamasta hankkeista

Älykaupunki kaupunkilaisille

• Älykaupunki kaupunkilaisille -kehitysohjelman keskiössä ovat ihmiset. Data ja tekoäly ovat välineitä, joiden avulla Tampereen kaupunki kehittää palvelujaan vastaamaan paremmin ihmisten todellisia tarpeita. Kehitysohjelman tavoitteena on tamperelaisten hyvinvoinnin lisääminen, kaupungin osaamisen kehittäminen, alueen elinvoiman vahvistaminen ja uuden liiketoiminnan mahdollisuuksien edistäminen datan ja kestävän digitaalisen murroksen avulla. Ohjelma toimii valtuustokaudella 2021 - 2025.

Tampereen Pulssi -palvelussa

• Tampereen Pulssi -palvelu ennustaa kävijävirtoja Tampereen keskustan alueella. Palvelu on suunniteltu yrittäjien tarpeisiin, jotta he voivat varautua kasvaviin kävijämääriin erilaisten tapahtumien aikaan. Palvelu on tuotu osaksi kaupungin Tampere.Finland- sovellusta.

Tampere.Finland-sovellus

• … helpottaa asukkaiden, matkailijoiden ja yritysten arkea. Sen kautta saa tietoa Tampereen palveluista. Sovellus sisältää muun muassa reittiopastuksen, joukkoliikenteen reitit ja aikataulut, parkkihallien vapaat pysäköintipaikat, sähköisen kirjastokortin, Tampereen tapahtumakalenterin sekä Rakas Tampere Passin.