TTS & TEK Invitational 2022 käytiin Golf Pirkkalassa

15.8.2022

TTS:n ja TEK:in yhteinen golftapahtuma järjestettiin aurinkoisessa säässä Golf Pirkkalassa 19.7.2022.
Perinteistä golfkisaa oli laajennettu myös golfia vasta harkitseville siten, että tapahtumassa oli
mahdollisuus suorittaa Green Card tai tulla vain tutustumaan golfiin Golf Pron opastamana.
Yhteensä tapahtumaan tuli 44 osallistujaa, joista 31 osallistui kisaan, 9 suoritti Green Cardin ja neljä
tuli tutustumaan golfin saloihin. Näin houkuteltiin uusia pelaajia mukaan lajin pariin ja ensi vuoden
kisoihin!

Golf Pirkkalan Konsta Mäkinen pitämässä kisainfoa vierellään kisan järjestäjät TTSn Anna Danska ja TEKn Jussi Nousiainen.
Aamupalalla Juha Koski, Virpi Ekholm, Eetta Saarimäki, Päivi Myllylä, Tuija Tolkki-Friedrich ja etualalla Niina Onnela.

Kenttä oli loistavassa kunnossa! Väylät tasaisen vihreänä ja viheriöt liukkaina. Ja kun sääkin suosi, kaikki olivat hyvällä tuulella ja peli sujui rennolla otteella. Aamupalan ja kisainfon jälkeen lähdettiin yhteislähdöllä väyliltä 1-9. Peli sujui kuten odottaa saattaa, eli välillä hyvin ja sitten erittäin hyvin. Golf Pirkkalan maasto on vaihtelevaa ja väylät ovat haastavia ja mielenkiintoisia.

Tuija Tolkki-Friedrichin lyöntinäyte ja Seppo Palkola tarkkailee, taustalla Golf Pirkkalan klubitalo.

Lähes viiden tunnin reippaan kävelyn, mailan heiluttelun, täydellisen keskittymisen, pienen sadattelun ja hauskan herjanheiton jälkeen palattiin Bufferiin lounaalle kaikkemme antaneena ja ulkoilusta nauttineena.

Pelin jälkeen nautimme maittavan lounaan Bufferissa, kuvassa etualalla Tiina Rautanen ja Matti Rautanen ja taustalla muita kisaajia.

Kisamuotona oli Pistebogey täysillä tasoituksilla, jonka seuran jäsen Jouko Putkonen voitti tuloksella -4 to par, score 40. Pääkisan lisäksi palkittiin myös muut erinomaiset suoritukset. Paras scratch palkinnon miehistä vei Marko Elo (81 lyöntiä) ja naisista Sari Niittymäki (100 lyöntiä). Sattumaa vai taitoa, samat henkilöt voittivat myös pisin drive kisan väylällä 9. Lähimmäksi lippua kisan voittajaksi väylällä 2 suoriutui Jorma Kastinen tuloksella 4,87 m. Lisäksi palkittiin paras joukkue siten, että tulokseen laskettiin aina kaksi parasta joka väylältä. Joukkuekisan voitti Team Lundström (-15 to par, score 87), jossa pelasivat Jorma Kastinen, Jouko Putkonen, Harri Tilvis ja Marko Lundström. Aveceista parhaana loisti monipuolisesti Sari Niittymäki (+3 to par, score 33), ja golfiin tutustumaan tulleiden puttikisan voitti Sirkka Hagman.

Jouko Putkonen voitti pistebogey -kisan ja vastaanotti TTS golfkisan kiertopalkinnon jo toistamiseen.
Sari Niittymäki voitti muun muassa naisten scratch ja pisin drive -kisat.
Green Card -kurssilaiset (ei järjestyksessä) Heikki Forsvik, Markus Karppinen, Juha-Pekka Onnela, Niina Onnela, Annika Salo, Hanna Björksted, Asko Kylkilahti, Tomi Sainio ja Jussi Nousiainen saivat palkinnoksi uutteruudesta palloja tuleviin peleihinsä.
Head Caddie Master Konsta Mäkinen hoiti kisajärjestelyt ja PGA Golf Professional Kaisa Ruuttila golf opetuksen rautaisella ammattitaidolla.

Lämmin kiitos kaikille osallistujille! Hyvässä seurassa on mukava pelata!