Nuorisojaosto

Yleistä

Nuorisojaoston perustaminen juontaa juurensa 2000-luvun alussa hallituksen tekemiin strategialinjauksiin ja voimaakkaaseen panostukseen nuorten saamiseksi mukaan toimintaan. Nykyisellään nuorisojastossa on mukana useita kymmeniä opiskelevia, hiljattain valmistuneita tai muuten itsensä nuoreksi tuntevia Seuran jäseniä tai nuoria jäseniä.

Jaosto tarjoaa pääasiassa Seuran nuorisojäsenille rentoa yhdessäoloa ja mahdollisuutta tutustua toisiinsa erilaisten tapahtumien merkeissä. Tapahtumista nuorisojaosto tiedottaa sähköpostilistallaan ja TTS:n kuukausikirjeessä sekä Nuorisojaoston omassa Facebook-ryhmässä (TTS Nuorisojaosto).

Flipperi-illassa kisailtiin viiden eri vuosikymmenen pelikoneiden parissa.
TTS:n Pirkan retkisoutujoukkueen tuuletus.
Makkaranpaistoa Nuorisojaoston kesäretkellä.

Rennompien tapahtumien ohella nuorisojaosto on järjestänyt esimerkiksi noin joka toinen vuosi TTY:n opiskelijoille ja TTS:n jäsenille kohdennetun seminaarin, missä on käsitelty nuoria kiinnostavia asioita, kuten ensiasunnon ostamiseen liittyviä kysymyksiä. Tapahtuma on tavallisesti ollut hyvin suosittu.

Viime vuosina nuorisojaosto on huolehtinut TTS:n pikkujouluissa ajankohtaisen joulukuusen rakentamisesta ja esittelystä. Kyseessä ei olekaan ihan mikä tahansa kuusi, vaan perinteisesti kantaa ottava tai teknillishenkinen kuusi, joka spektaakkelimaisesti juhlakansaa on tuotu viihdyttämään.

Lisäksi nuorisojaosto vastaa myös muun muassa yhteydenpidosta TTY:n ylioppilaskuntaan ja muutamien perinteisten tapahtumien järjestelyistä.

Tapahtumat

Kauden tapahtumia suunnitellaan joka alkusyksy sekä alkuvuosi järjestettävissä suunnitteluilloissa. Suunnitteilla on tavallisesti ainakin jonkin asian maistelua, liikunnallisia sekä koko perheen tapahtumia, rentoa illanistuntaa pienen toiminnan parissa ja muutamien hyväksi havaittujen perinteiden jatkamista.

Nuorisojaosto pyrkii huomioimaan koko nuoren jäsenistön tarpeet sekä ajankohtaiset niin vuodenaikoihin kuin maailman menoonkin liittyvät tapahtumat.

Nuorisojaosto kannustaa jäseniään tuomaan esille mielenkiinnon kohteitaan järjestettäviä tapahtumia koskien. Jaoston toiminta on varsin joustavaa ja jokainen pääsee mukaan itselle sopivalla tavalla. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan ja aina on mahdollista päästä mukaan järjestämään tapahtumia muille seuran jäsenille!

Yhteystiedot

Nuorisojaoston vetäjänä toimii Tero-Petri Ruoko, tarkemmat yhteystiedot löydät täältä. Ota rohkeasti yhteyttä, mikäli sinulla on ideoita nuorisojaoston kehittämiseen, ehdotuksia tapahtumiksi tai mikäli tahdot lähteä mukaan nuorisojaoston tapahtumien järjestämiseen.

Nuorisojaoston sähköpostilistalle voit liittyä lähettämällä pyynnön listalle liittymisestä Tero-Petrille. Samoin toimii Facebook-ryhmään liittyminen.