Muut stipendit ja lahjoitukset sekä teknologiasijoitukset

Tampereen Teknillinen Seura haluaa olla aktiivisesti mukana hankkeissa, joissa edistetään tekniikan opiskelua ja teknologian kehittämistä.

TTY-Säätiön lahjoitus

Seura on mukana perustamassa TTY-säätiötä, joka tulee vuoden 2010 alusta alkaen vastaamaan uuden yliopistolain mukaisesti TTY:n toiminnasta. TTY-säätiölle lahjoitettiin 200.000 euroa säätiön peruspääomaksi, josta 150.000 maksettiin vuonna 2009 ja loput vuoden 2011 loppuun mennessä.

Teknologiasijoitukset:

• TTS tukee Hermia Yrityskehitys Oy:n toimintaa. Sijoitus on aatteellinen ja tukee TTS:n tarkoitusperää toimia alueen tekniikan edistäjänä.
  • Seura on lisäksi sitoutunut teknologiayrittäjyyden seed-rahoitukseen keskittyvään Hermia Ventures Oy - rahaston toimintaan.
  • Yksi uusimmista aatteellisista sijoituksista on Seuran salkkuun liitetty Tuotekehitys Oy Tamlink, jonka osakkeita ostettiin SITRAlta.
  • Tuotekehitys Oy Tamlink perusti vuonna 2009 Hermia Oy:n, johon siirtyi liiketoimintakauppana suurin osan Teknologiakeskus Hermia Oy:n liiketoiminnoista."