Teknologiayrittäjyys-palkinto

Teknologiayrittäjyyspalkinnon ehdokasasettelu on päättynyt

Tampereen Teknillinen Seura ja Aamulehti jakavat huhtikuussa vuoden 2023 Teknologiayrittäjyyspalkinnon. 10 000 euron arvoinen palkinto jaetaan Tampereen Teknillisen Seuran 130-juhlavuoden kunniaksi.

Palkinnon tarkoituksena on korostaa teknologian kehittämisen ja hyödyntämisen merkitystä yhteiskunnassa ja rohkaista yrittäjyyteen.

Etsimme pirkanmaalaista teknologian menestystarinaa. Palkinnon jakoperusteina ovat yrityksen teknologian tai sen hyödyntämisen innovatiivisuus sekä sen mahdollinen edelläkävijyys, yrittäjäriskin ottaminen, kasvun luominen, kansainväliset tavoitteet ja kaupallinen menestys. Myös toiminnan vaikuttavuus ja näkyvyys sekä taitava markkinointi ovat osa palkintoperusteita.

Raati valitsee ehdotuksista voittajan, joka julkistetaan palkitsemistilaisuudessa Tampereen Komediateatterissa 26. huhtikuuta.

Samassa yhteydessä jaetaan myös Teknologiavaikuttajapalkinto henkilölle, joka on tehnyt ansiokkaasti työtä teknologiayrittäjyyden ja teknologian kaupallistamisen hyväksi.

Katso lisää ja lähetä ehdotuksesi viimeistään 31.3.2023 kello 12 mennessä osoitteessa: www.aamulehti.fi/typ

Lisätietoja:

palkintoraadin puheenjohtaja Arto Timperi, arto.timperi(a)gmail.com / p. 040-7587740

puheenjohtaja Sanna Nokelainen, puheenjohtaja(a)tampereenteknillinenseura.fi / p. 040-5903098

Teknologiayrittäjyyspalkinto ja taustavaikuttajatunnustus on jaettu jo vuodesta 2007.

Teknologiayrittäjyyspalkinnon aiemmin voittaneet:

2023: Avant Tecno Oy

(Taustavaikuttajatunnustus: Dimecc oy:n toimitusjohtaja Harri Kulmala)

2018: Modulight Oy

(Taustavaikuttajatunnustus: Colossal Order Oy:n toimitusjohtaja Mariina Hallikainen)

2016: Optofidelity Oy
(Taustavaikuttajatunnustus: Demolan perustaja Jukka P.Saarinen)

2013: Lymed Oy
(Taustavaikuttajatunnustus: Antti Síren)

2012: Hydman Oy
(Taustavaikuttajatunnustus: Pirkanmaan ELY-keskuksen kansainvälistymispäällikkö Raimo Ala-Korpi)

2010: Motive Systems Oy:n (nyk. M-Files Oy) yrittäjät