1. Emmi - alkuvaiheen Startup-yrittäjä
Tilannekuva ja tarve:
Emmi on juuri perustanut oman teknologiayrityksensä, mutta hän kokee haasteita liiketoiminnan skaalaamisessa ja asiakaslähtöisen tuotekehityksen hallinnassa. Hänellä on loistava idea ja tekninen osaaminen, mutta hän tarvitsee apua strategian, markkinoinnin ja talouden hallinnan alueilla.
Mentorointiprosessi:
Emmille valikoitui mentoriksi kokenut startup-yrittäjä, joka oli käynyt läpi saman polun ja ymmärsi startupin haasteet. Mentoroinnin alussa Emmi ja mentori kartoittivat Emmin nykytilanteen: markkinointisuunnitelman heikkoudet, liiketoimintastrategian haasteet ja tiimin kehittämisen tarpeet.
Mentorin rooli:
Mentori oli kokenut ja strategisesti ajatteluun kykenevä henkilö, joka pystyi antamaan Emmille konkreettisia vinkkejä markkinoinnin automaation ja asiakashallinnan optimointiin. Mentori toimi enemmän sparraajana, auttaen Emmiä analysoimaan valintojaan ja tekemään parempia päätöksiä sen sijaan, että olisi antanut valmiita vastauksia.
Tulos:
Emmi sai mentoroinnin aikana selkeämmän kuvan siitä, kuinka fokusoitua yrityksensä kasvuun ja optimoida asiakaspolkuja. Hän sai myös enemmän varmuutta siihen, miten tehdä taloudellisia päätöksiä liiketoimintansa alkuvaiheessa. Mentorointi auttoi Emmiä löytämään fokuksen ja varmistamaan yrityksensä kasvuun oikean strategian.