Tampereen Teknillinen Seura jakoi ylä- ja alakoululaisille stipendejä

1.6.2024

Tampereen Teknillinen Seura on jakanut tänä vuonna matemaattis-luonnontieteellisiä stipendejä kaikkiaan 52 koululle. Stipendi jaettiin Tampereen ja kaupunkiseudun kehyskuntien yläkouluihin sekä Tampereen alakouluihin. Stipendin sai 67 oppilasta.

Tampereen Teknillinen Seura haluaa kannustaa oppilaita, jotka ovat osoittaneet ahkeruutta, hyvää yhteistyötä sekä lahjakkuutta matemaattis-luonnontieteellisten aineiden parissa.

Tänä keväänä TTS antoi jaettavaksi jokaiselle Tampereen kaupunkiseudun yläkoululle yhden sadankolmenkymmenenyhden (131) euron kannustestipendin ansioituneelle, matemaattis-luonnontieteellisesti suuntautuneelle yhdeksännen luokan oppilaalle. Stipendi jaettiin myös Tampereen kaupunkialueen alakouluille, joille Seura antoi jokaiselle jaettavaksi yhden viidenkymmenen (50) euron kannustestipendin ansioituneelle, matemaattis-luonnontieteellisesti suuntautuneelle kuudennen luokan oppilaalle.

- Teknologia on avainasemassa vihreässä siirtymässä, ja sen rooli on oleellinen hyvinvoinnin rakentamisessa ja globaalien haasteiden ratkaisemisessa, kuten ilmastokriisissä. Tämän vuoksi olemme ylpeitä voidessamme myöntää stipendejä nuorille lahjakkuuksille, jotka tulevaisuudessa voivat olla keskeisessä roolissa teknologian kehittämisessä ja sen soveltamisessa kestävän tulevaisuuden puolesta, toteaa Tampereen Teknillisen Seuran puheenjohtaja Sanna Nokelainen.

Stipendin tarkoituksena on kannustaa oppilaita suuntautumaan matemaattis-luonnontieteellisten aineiden pariin. Tampereen Teknillinen Seura haluaa lisäksi korostaa taitojen innostunutta ja aktiivista soveltamista.

- Stipendit ovat oppilaille konkreettinen tunnustus onnistumisesta jossakin – vaikkapa tietyn aineen opinnoissa tai kaverisuhteissa. Tampereen Teknillisen Seuran stipendi on ainakin meidän koulumme summaltaan suurin stipendi, jota oppilaat osaavat tavoitella. Palkitsemisen lisäksi se toimii siis myös motivaattorina ja kannustimena. Voisipa toivoa, että stipendin saaminen voi olla jollekin sysäys myös hakeutua teknilliselle tai luonnontieteelliselle alalle. Lämmin kiitos siis oppilaidemme puolesta! Hakkarin yläkoulun rehtori Sanna Oikarinen Lempäälästä kiittelee.

Lisätietoja:
Sanna Nokelainen, puheenjohtaja
puheenjohtaja@tampereenteknillinenseura.fi
0405903098

Masi Kajander, sihteeri
sihteeri@tampereenteknillinenseura.fi
0407574713

Tampereen Teknillinen Seura ry on perustettu v. 1893. Seuran tarkoituksena on toimia Tampereen talousalueella asuvien teknillisen yliopistokoulutuksen saaneiden henkilöiden yhdyssiteenä, tukea heidän yhteisiä pyrkimyksiään sekä edistää tekniikan kehittämistä. TTS:n stipendijärjestelmä on perustettu keväällä 2006, eli stipendit jaettiin tänä vuonna jo yhdeksännentoista kerran.