Syyskuun kuukausikokous 26.9.23

26.9.2023

Tampereen kaupunki kutsui Seuran jäsenet Finlaysonille - kuulemaan ja keskustelemaan kaupungin elinvoimasta ja sen uusista palveluista yrityksille ja niiden kautta kaupunkilaisille.

Illan päätteeksi ohjelmassa oli vapaata tutustumista käynnissä oleviin Tampereen kaupungin kehitystoimiin sekä samalla verkostoitumista Finger Foodin merkeissä.

Lyhyet esittelyt muutamasta hankkeista

Älykaupunki kaupunkilaisille

• Älykaupunki kaupunkilaisille -kehitysohjelman keskiössä ovat ihmiset. Data ja tekoäly ovat välineitä, joiden avulla Tampereen kaupunki kehittää palvelujaan vastaamaan paremmin ihmisten todellisia tarpeita. Kehitysohjelman tavoitteena on tamperelaisten hyvinvoinnin lisääminen, kaupungin osaamisen kehittäminen, alueen elinvoiman vahvistaminen ja uuden liiketoiminnan mahdollisuuksien edistäminen datan ja kestävän digitaalisen murroksen avulla. Ohjelma toimii valtuustokaudella 2021 - 2025.

Tampereen Pulssi -palvelussa

• Tampereen Pulssi -palvelu ennustaa kävijävirtoja Tampereen keskustan alueella. Palvelu on suunniteltu yrittäjien tarpeisiin, jotta he voivat varautua kasvaviin kävijämääriin erilaisten tapahtumien aikaan. Palvelu on tuotu osaksi kaupungin Tampere.Finland- sovellusta.

Tampere.Finland-sovellus

• … helpottaa asukkaiden, matkailijoiden ja yritysten arkea. Sen kautta saa tietoa Tampereen palveluista. Sovellus sisältää muun muassa reittiopastuksen, joukkoliikenteen reitit ja aikataulut, parkkihallien vapaat pysäköintipaikat, sähköisen kirjastokortin, Tampereen tapahtumakalenterin sekä Rakas Tampere Passin.

Palautekyselyn perusteella kiinnostusta erityisesti herättivät Tampere Pulssi ja Tampere.Finland hankkeet. Kyselyyn vastanneet olivat sitä mieltä, että tapahtuma oli erittäin onnistunut.  Kyselyn perusteella ohjelma täytti odotukset erittäin hyvin (4,4/5) ja järjestelyt olivat mieluisat (4,6/5).